Dawniej piasek.one.pl

Dzisiaj jest: 23 Lipiec 2018    |    Imieniny: Bogna, Brygida, Apolinary

SPRAWOZDAWCZE ZEBRANIE WIEJSKIE za 2017

SOŁTYS SOŁECTWA PIASEK ZAPRASZA MIESZKAŃCÓW SOŁECTWA 

NA SPRAWOZDAWCZE ZEBRANIE WIEJSKIE, 

KTÓRE ODBĘDZIE SIĘ W DNIU 9.04.2018 R. (PONIEDZIAŁEK) O GODZ. 17.00 

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 10, UL. SZKOLNA 4

W PROGRAMIE ZEBRANIA:

1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności zebrania.

2. Wybór protokolanta.

3. Sprawozdanie sołtysa z działalności za rok 2017, w tym realizacja uchwał i wniosków z zebrania poprzedniego – podjęcie uchwały absolutoryjnej.

4. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia preliminarza planowanych wydatków finansowych oraz upoważnienia rady sołeckiej do dokonywania przesunięć środków finansowych w preliminarzu. 

5. Realizacja zadań w ramach Pszczyńskiego Budżetu Obywatelskiego.

6. Prezentacja dotycząca działalności Urzędu Miejskiego w Pszczynie. 

7. Informacja Straży Miejskiej na temat działań skierowanych do walki ze smogiem, w tym informacja dotycząca wyników przeprowadzonych kontroli palenisk w budynkach na terenie gminy Pszczyna. 

8. Informacja Powiatowego Lekarza Weterynarii w zakresie zabezpieczenia przed rozprzestrzenianiem się chorób zakaźnych zwierząt.

9. Wolne głosy i wnioski.

10. Zakończenie obrad zebrania.

W PRZYPADKU BRAKU STAUTOWEJ FREKWENCJI, ZEBRANIE ODBĘDZIE SIĘ W DRUGIM TERMINIE, PO UPŁYWIE 15 MINUT, BEZ WZGLĘDU NA LICZBĘ OBECNYCH.

 

Podatek od nieruchomości, rolny oraz leśny 2018 (1 rata)

Sołtys Piasku zaprasza po odbiór decyzji o wymiarze podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego na rok 2018. Decyzję będzie można odebrać Sołtysówce (ul. Sucharskiego 1) w dniach:

- 05 marca (poniedziałek) 8:00-12:00

- 06 marca (wtorek) 14:00-18:00

- 07 marca (środa) 8:00-12:00

- 08 marca (czwartek) 14:00 - 18:00

- 09 marca (piątek) 8:00 - 12:00

- 10 marca (sobota) 8:00 - 12:00

- 12 marca (poniedziałek) 14:00 - 18:00

- 13 marca (wtorek) 7:30 - 11:30

- 14 marca (środa) 14:00 - 18:00

- 15 marca (czwartek) 7:30 - 11:30

Wpłaty wynikające z ww. decyzji będą przyjmowane w tych samych godzinach. Jednocześnie Sołtys Piasku informuje, że wpłat  można dokonywać również w kasie Urzędu Miejskiego w Pszczynie lub przez wpłatę na konto urzędu w terminie 14 dni od daty otrzymania nakazu płatniczego (pierwsza rata).

W tym samym czasie będzie możliwość odbioru Zawiadomienia o wysokości miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Należności z tego tytułu można wpłacać w kasie UM bez prowizji lub na indywidualne konto wskazane  w zawiadomieniu. 

 

Warsztaty w Domu Kulejących Aniołów

Kulejące Anioły zapraszają wszystkich do swojego nowego domu na cykl spotkań warsztatowych, które kierowane są do dzieci (pod opieką dorosłych), młodzieży i dorosłych mieszkańców Piasku. Pierwsze warsztaty odbędą się w miesiącu marcu i poświęcone będą nadchodzącym Świętom Wielkanocnym.

Harmonogram spotkań:

- 7 marca (środa) warsztaty ceramiczne, glina „Artystyczna Wielkanoc” z elementami bibułkarstwa, papiero-terapia o godz. 16:00-19:00

- 14 marca (środa) warsztaty drewniane elementy: „Pisanki, wielkanocne drewniane figurki” prace wykonane techniką decoupage  o godz. 16:00-19:00

- 21 marca (środa) warsztaty „Palma Wielkanocna” o godz. 16:00-19:00

- 28 marca (środa) warsztaty cukiernicze: „Wypiek bab wielkanocnych, mazurków i baranków” o godz. 16:00-19:00. W tym dniu zapraszamy wszystkich nie tylko na poczęstunek ale również na wspólny śpiew przy akompaniamencie zespołu muzycznego i wysłuchanie poezji Pana Jana Szafrona. 

Zapraszamy chętne osoby do uczestnictwa w spotkaniach warsztatowych, ilość osób ograniczona. Zapisy i więcej informacji u Sołtysa Barbary Psik tel. 601-47-71-77. O terminach następnych warsztatów będziemy Państwa na bieżąco informować. 

 

Agencja Pocztowa w Piasku

Od początku lutego w Piasku na ul. mjr. H. Sucharskiego 2 swoją działalność rozpoczęła Agencja Pocztowa

Czynna jest:

poniedziałki 12.00-20.00

wtorki, środy, czwartki, piątki 8.00 - 16.00

soboty nieczynna

niedziele nieczynna

 

Najbliższa Placówka Pocztowa czynna dłużej:

dni powszednie: Pszczyna, ul. Stefana Batorego w godz. 7.30-19.30

w soboty: Pszczyna, ul. Stefana Batorego w godz. 7.30-13.00

w niedziele: Tychy, Al. Bielska 107 w godz. 10.00-18.00

całodobowo: Katowice, ul. Pocztowa 9, 24h

Harmonogram odbioru odpadów komunalnych w Piasku w miesiącach luty i marzec 2018r.

Ulice:
Aleja Dębowa, Azalii, Forsycji, Gajowa, Hortensji, Jasna, Jaśminów, Kochanowskiego, Kolejowa, Leśna, Magnolii, Majora Sucharskiego, Mickiewicza, Paderewskiego, Słowackiego, Szkolna
odbiór popiołu: 13 i 27 luty, 13 i 27 marzec;
odbiór pozostałych odpadów komunalnych: 8 i 22 luty, 8 i 22 marzec;
odbiór odpadów segregowanych: 20 luty, 20 marzec;
 
Pozostałe ulice:
odbiór popiołu: 14 i 28 luty,  14 i 28 marzec;
odbiór pozostałych odpadów komunalnych: 9 i 23 luty, 9 i 23 marzec;
odbiór odpadów segregowanych: 20 luty, 20 marzec.
 
Wiosenna zbiórka wielkich gabarytów odbędzie się w marcu lub w kwietniu, jesienna we wrześniu lub październiku. 
 
Odbiór odpadów odbywa się w godzinach od 7:00-20:00.

W ŚRODĘ OGRANICZENIA W DOSTAWIE PRĄDU

Mieszkańcy Piasku ulicy Sucharskiego od nr 61 do nr 85 i ulicy Paderewskiego od nr 29 do nr 49 i od nr 52 do nr 78 muszą przygotować się na braki w dostawie prądu dnia 21 lutego tj. środa  w godzinach od 8.00-14.00. Pracownicy Taurona planują prace modernizacyjne sieci w tym dniu.

Można już składać deklaracje dotyczące instalacji odnawialnych

Można już składać deklaracje dotyczące instalacji odnawialnych źródeł energii, na które Urząd Miejski w Pszczynie będzie starał się pozyskać dofinansowanie.Na spotkaniach informacyjno-szkoleniowych zainteresowani mieszkańcy uzyskają szczegółową wiedzę na temat inteligentnego zarządzania energią oraz form bezzwrotnych dotacji. Spotkania odbędą się w dniach 12-19 lutego.

12 lutego, godz. 16.30 - Urząd Miejski w Pszczynie, ul. Rynek 2 (Duża Sala Obrad im. ks. Piotra Skargi),

13 lutego, godz. 16.30 - OSP Łąka, ul. Turystyczna 28,

15 lutego, godz. 16.30 - OSP Jankowice, ul. Kasztanowa 9,

19 lutego, godz. 16.30 - OSP Piasek, ul. Katowicka 63.

 

Czytaj więcej: Można już składać deklaracje dotyczące instalacji odnawialnych

Można już składać deklaracje dotyczące instalacji odnawialnych źródeł energii

Można już składać deklaracje dotyczące instalacji odnawialnych źródeł energii, na które Urząd Miejski w Pszczynie będzie starał się pozyskać dofinansowanie.Na spotkaniach informacyjno-szkoleniowych zainteresowani mieszkańcy uzyskają szczegółową wiedzę na temat inteligentnego zarządzania energią oraz form bezzwrotnych dotacji. Spotkania odbędą się w dniach 12-19 lutego.

12 lutego, godz. 16.30 - Urząd Miejski w Pszczynie, ul. Rynek 2 (Duża Sala Obrad im. ks. Piotra Skargi),

13 lutego, godz. 16.30 - OSP Łąka, ul. Turystyczna 28,

15 lutego, godz. 16.30 - OSP Jankowice, ul. Kasztanowa 9,

19 lutego, godz. 16.30 - OSP Piasek, ul. Katowicka 63.

 

Osoby zainteresowane skorzystaniem z bezzwrotnej dotacji w wysokości 88-95% na zakup i budowę instalacji OZE w gospodarstwie domowym mogą już składać wniosek-deklarację:

- w Biurze Obsługi Klienta, Urząd Miejski w Pszczynie, pok. nr 4

- wysyłając podpisany skan dokumentu na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

- podczas spotkań informacyjno-szkoleniowych

 

 Wnioski do pobrania znajdują się pod artykułem. Można je także odebrać w Biurze Obsługi Klienta w Urzędzie Miejskim oraz podczas spotkań. Termin składania wniosków upływa 26 lutego br.

Głównym celem i założeniem projektu jest wyposażenie gospodarstw domowych z terenu Gminy w instalacje Odnawialnych Źródeł Energii, takich jak: panele fotowoltaiczne (produkcja energii elektrycznej ze światła słonecznego), kolektory słoneczne  (produkcja ciepłej wody), pompy ciepła (centralne ogrzewanie i ciepła woda).

Przewidziana wielkość wkładu na zakup i budowę instalacji OZE:

Instalacji fotowoltaicznej- wielkość wkładu własnego ok. 2 000 zł.

Kolektorów słonecznych- wielkość wkładu własnego ok. 1 500 zł.

Pompy ciepła z wymiennikiem gruntowym- wielkość wkładu własnego ok. 6 500 zł.

Więcej informacji pod nr tel. 500 096 461

Urząd Miejski w Pszczynie przygotowuje projekt pn. „Inteligentne zarządzanie energią poprzez budowę instalacji odnawialnych źródeł energii w budynkach mieszkalnych mieszkańców Gminy Pszczyna”. Dotacje wypłacane są w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.

Um Pszczyna

Kulejące Anioły zapraszają na koncert

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Pszczynie z siedzibą w Piasku, serdecznie zaprasza na koncert charytatywny „Rozrywkowo Kolędowo”, który odbędzie się w sobotę 20 stycznia 2018 r. w Domu Kulejących Aniołów.

Na naszej "scenie" wystąpią terapeuci z PSONI, terapeuci z Ośrodka Matka Boża Różańcowa oraz przyjaciele Kulejących Aniołów...

Koncert odbędzie się w sobotę 20 stycznia 2018 r. o godzinie 18.00 w Domu Kulejących Aniołów w Piasku przy ul. Dworcowej 27.

Wspaniali wykonawcy i muzycy zagrają i zaśpiewają noworocznie co im w duszy gra...

Zaproszenia na koncert można odebrać:

- w Pszczynie przy ul. Antesa 1 (I piętro),

- w Piasku przy ul. Dworcowej 27, w godzinach od 7.00 do 15.00.

Podczas koncertu, w ramach zbiórki publicznej 2015/186/OR, będzie można wspomóc podopiecznych Domu Kulejących Aniołów, wrzucając dowolną kwotę do puszek kwestarskich.

Zapewniamy radosną i ciepłą atmosferę, anielskie głosy wykonawców oraz wiele wspaniałych, muzycznych wrażeń!

 ZAPRASZAMY!!!

 

STRAŻACY PROSZĄ O 1 % NA NOWY SAMOCHÓD

 

W imieniu Mieszkańców Gminy Pszczyna i Zarządu OSP w Piasku zwracamy się, w sposób szczególny w tym roku, z prośbą o przekazanie 1% podatku za rok 2017 na rzecz naszej jednostki. 

Sami dokładamy wszelkich starań, aby nasza jednostka była jak najlepiej wyposażona, by mogła Państwu efektywnie pomagać. Dzięki naszym zabiegom udało się w tym roku pozyskać dotację od Marszałka Województwa Śląskiego oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w kwocie 100 tys. złotych na zakup nowego lekkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego.

Brakującą kwotę ok. 100 tys. złotych chcemy pozyskać częściowo z dotacji gminnej, ze zbiórki publicznej i z Państwa darowizny w formie 1% podatku. KRS 0000288347

Szanowni Państwo w 2017 roku obchodziliśmy mały jubileusz 10 lat od reaktywacji jednostki OSP w Piasku. Przez ten czas staraliśmy się udowodnić, że warto w nas inwestować. W ciągu tych dziesięciu lat wybudowaliśmy własnoręcznie garaże, zmodernizowaliśmy istniejący budynek. Oczywiście, co najważniejsze w naszej działalności to blisko 250 interwencji związanych z ratowaniem życia i mienia mieszkańców powiatu pszczyńskiego.

Pojazd, który planujemy zakupić służyłby przede wszystkim do interwencji przy małych pożarach, do ratownictwa technicznego na drogach, do usuwania skutków podtopień (zalanych piwnic), likwidowania miejscowych zagrożeń, np.: powalonych drzew i konarów. Mamy nadzieję, że tak jak w minionych latach, również w tym roku wspomogą Państwo naszą inicjatywę i w roku 2018 samochód ratowniczo-gaśniczy będzie służył wszystkim mieszkańcom potrzebującym pomocy.

 

z poważaniem

 

Marek Głombek

Prezes Zarządu

OSP w Piasek

Bieg charytatywny „Królowie u bram Aniołów“...otwieramy te bramy:)

Bieg charytatywny „Królowie u bram Aniołów“...otwieramy te bramy:)

Zapisy do biegu tutaj...

https://dostartu.pl/krolowie-u-bram-aniolow-v1999.pl.html

6 stycznia 2018 roku o godzinie 13.00 nastąpi oficjalne świętowanie zakończenia budowy "Domu Kulejących Aniołów" w Piasku. 

Nowy obiekt dla swoich podopiecznych jest jak Zamek dlatego też początek świętowania rozpoczynamy biegiem, w którym udział wezmą Królowie. I Ty zostań w tym dniu Królem...biorąc udział w biegu. Trasa lekka, łatwa i przyjemna...5 lub 10 km...bieg, rolki, nordic walking oraz wózki inwalidzkie.

Wszystkich dopingujących zmagania biegaczy zapraszamy w rejon "Domu Kulejących Aniołów"...będą słodkości, ciepłe napoje i posiłek.

Opłata startowa, która w całości przekazana zostanie na ostatnie zakupy elementów wyposażenia nowego obiektu wynosi 20 zł (w przypadku przelewu przez internet) oraz 30 zł (dla uczesników zgłaszających się w dniu biegu, przy czym zgłoszenie w dniu biegu

możliwe jest tylko w przypadku jeśli limit 500 uczestników nie zostanie przekroczony).

Osoby chętne do wsparcia finansowego biegu "Królowie u bram Aniołów", a także wolontariusze potrzebni do pomocy w dniu imprezy proszeni są o kontakt z osobami reprezentującymi organizatorów:

- Tomasz Bratek - tel. 609 568 567

- Jacek Kotajny - tel. 601 514 249

Zabawa Andrzejkowa 2017

Rada Rodziców przy ZSP w Piasku serdecznie zaprasza na Zabawę Andrzejkową organizowaną 25.11.2017r. w Domu Weselnym Jabłońscy w Piasku. Zabawę prowadzić będzie Squirrel Sound and Light. Bilety w cenie 100 zł od osoby do nabycia w sekretariacie szkoły. Szczegóły na stronie internetowej naszego ZSP www.zsp10.pless.pl oraz plakatach.

Przewodnicząca RR  Agnieszka Gniełka-Helios 

 

Kilka słów o stronie

Witamy na stronie miejscowości Piasek.

Strona działa od 6 grudnia 1999 roku i przez ten okres miała różne formy, różne adresy, rożne konstrukcje. Na początku była to prosta strona napisana w windowsowskim notatniku, a obecnie jest zarządzana przez najnowszy system zarządzania treścią CMS Joomla 2.5.x

Zapraszamy do współpracy wszystkich mieszkańców, którzy chcieliby pomóc w redagowaniu i tworzeniu strony miejscowości Piasek.

Darmowy Program PIT dostarcza Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych w ramach projektu PITax.pl dla OPP.

Zaloguj