Uzupełnianie danych w ewidencji budynków
- Utworzono: wtorek, 05, czerwiec 2018 21:35
Starosta Pszczyński informuje, że od czerwca do grudnia br. trwać będą prace dotyczące uzupełniania danych w ewidencji budynków i gruntów na terenie naszego sołectwa. Upoważnieni pracownicy firmy geodezyjnej będą sprawdzać przeznaczenie budynków znajdujących się na posesjach oraz to, czy widnieją one w istniejących rejestrach i mapach. Ewentualne niezgodności będą uzupełniane. Zbierane informacje będą służyć wyłącznie aktualizacji rejestrów i dostosowaniu ich do wymogów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
Aktualizację ewidencji przeprowadzą pracownicy Okręgowego Przedsiębiorstwa Geodezyjno-Kartograficznego Spółka z.o.o. z Krakowa. Każdy pracownik będzie posiadał imienne zaświadczenie, uprawniające do wykonywania prac. Prosimy Państwa o umożliwienie geodetom wstępu na posesje. Uzupełnianie rejestrów prowadzone będzie przede wszystkim na podstawie zewnętrznych pomiarów oraz wywiadu z właścicielem, jednak w uzasadnionych przypadkach pracownicy mogą poprosić o możliwość wejścia do budynku. Dzięki ewidencji uzupełnianej na miejscu nie musicie Państwo osobiście zgłaszać się w tej sprawie do urzędu.
Co istotne, w związku z uaktualnieniem rejestru może zmienić się wymiar podatku od nieruchomości dla poszczególnych płatników pobierany przez właściwy organ, w tym przypadku gminę Pszczyna.
Po zakończonych pracach ewidencyjnych, uaktualniony rejestr będzie dostępny do wglądu w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pszczynie przez 15 dni roboczych. Po tym czasie zawarte w dokumencie dane będą obowiązywały do czasu następnej aktualizacji.
Od czerwca trwać będzie uzupełnianie danych w ewidencji budynków